MitEGYek

Az, hogy mennyit eszünk, fogyás/szintentartás és persze testi-lelki egészségünk szempontjából nagyon fontos…

mitegyek_fogyás_diéta

Miről szól ez az egész?

MitEGYek

Az, hogy mennyit eszünk, fogyás/szintentartás és persze testi-lelki egészségünk szempontjából nagyon fontos. De ami igazán számít, az az összetétel. Az ételeinknek mindhárom alap tápanyagot (jó minőségű szénhidrát, fehérje, zsír) tartalmaznia kell, méghozzá a megfelelő arányban. Ez az arány anyagcsere-típusonként (kitöltöm a tesztet) változik.

Szervezetünk megfelelő működéséhez, valamint az optimális energiafelhasználás érdekében is kiemelten fontos a tápanyagok arányainak tudatos megválasztása. Ehhez szeretnénk gyakorlati segítséget (is) nyújtani.

Kinek szól?

Neked való

HA

fontos számodra, hogy szervezeted a táplálékot energiaként hasznosítsa a zsírraktározás helyett

HA

étkezéseidről szeretsz magad gondoskodni

HA

változatos, könnyen elkészíthető receptekre vágysz

HA

életmódváltásod támogatásához egyszerű és takarékos megoldást keresel

mitegyek_fogyás_diéta

HA

sportolóként számolnod kell a bevitt szénhidrátot, fehérjét, zsírt

HA

olyan ételeket szeretnél fogyasztani, melyek egészségesek és segítenek a fogyásban

HA

belefáradtál az állandó számolgatásba

Mi az anyagcsere típus?

Anyagcsere típus

Elgondolkoztál már azon, hogy miért van ennyi féle táplálkozási ajánlás, divatdiéta, fogyókúra? Van, amelyik beválik a szomszédasszonynak, de nekünk nem. Miért? Lefogytunk egy csodadiétának kikiáltott módszertől, de amint abbahagytuk, a leadott kilók duplája kúszott vissza? Vagy hónapokig kínoztuk magunkat egy fogyókúrával, aminek semmi eredménye sem lett, sőt rosszabbul lettünk tőle, ingerültté váltunk, emésztési problémák alakultak ki, a csalódottságról nem is beszélve? Ne legyenek illúzióink! Egyetlen diéta sem létezik, amely MINDENKI számára eredményes!

Az emberiség vándorlása során különböző klímazónákban telepedett le, ahol alkalmazkodott az adott helyen elérhető élelmiszer kínálathoz. A túlélés érdekében a legegyszerűbben elérhető táplálék forrásokat keresték, azokat fogyasztották, melyhez egyértelműen alkalmazkodott a homeosztatikus ellenőrző rendszerük. Két szélsőséges példával szemléltetve a fentieket; az északi népek, mint az eszkimók a magas zsír- és fehérje fogyasztásra rendezkedtek be, mert ez volt számukra elérhető. Ellenben az indiaiak, akik számára a zöldségek jelentették a fő táplálékforrást, ők a magasabb szénhidrát bevitelhez alkalmazkodtak. Ezek az eltérő arányok a máig létező természeti népeknél is kimutatható.

anyagcsere típus

A túlélés érdekében végbement alkalmazkodás hívta életre a különböző táplálkozási típusokat, melyeket a vegetatív idegrendszeri (szimpatikus vagy paraszimpatikus) és az égetőrendszeri (lassú vagy gyors égetésű a sejtanyagcsere) beállítottság határoz meg. Vagyis azt, hogy egyensúlyi, szénhidrát vagy fehérje típusú az illető. Ennek az információnak az ismerete önmagunkról hatalmas előnyt nyújt a tudatos táplálkozás tekintetében, ugyanis a különböző típusoknak eltérő mértékben van szükségük szénhidrátra, fehérjére és zsírokra. Újabb válasz arra a kérdésre, hogy miért nem működnek a diéták mindenkinél ugyanúgy. Jó lehet például a vegetáriánus étrend egy szénhidrát típusnak, aki jól is fogja magát érezni tőle, de valószínűleg nem lesz kielégítő egy fehérje típus számára (vagy csak szigorú odafigyelés mellett).

Ha bővebben érdekel a téma, olvasd el EZT a blogbejegyzést!

Mit kapsz?

Az előfizetésed aktiválását követően pár napon belül megkapod az anyagcsere típusodnak megfelelő receptgyűjtemény első felét, mely 10 db, gondosan összeválogatott alapanyagokból álló, gyorsan és könnyen elkészíthető fogást tartalmaz. Két héttel később újabb 10 receptet küldök Neked, mely ugyanúgy felsorakoztat reggelire, ebédre és vacsorára készíthető finomságokat.

Így az adott hónapban 20 olyan ételt tudsz elkészíteni, melyek egytől egyik egészségesek, és a leghatékonyabb arányban tartalmazzák az alapvető tápanyagokat, mint a szénhidrát, fehérje és zsír. A következő hónapban további 20 recepttel bővítheted a gyűjteményedet, lehetőséget adva ezáltal a változatosságra. Előfizetésedhez minden hónapban bónusz jár!

Hogyan működik?

Ahhoz, hogy a típusodnak megfelelő receptcsomag érkezzen meg az email fiókodba, ismernünk kell a Te anyagcsere-típusodat. Ehhez nem kell mást tenned, mint kitölteni a tesztet, és az eredményt a megrendelés során a megfelelő mezőben jelölni. Ezenkívül lehetőséged van megadni, hogy mennyi kalóriát szeretnél egy étkezésre fogyasztani. A legtöbb fogyókúrás diéta általánosít, és ugyanazt a mennyiséget javasolja mindenkinek, figyelmen kívül hagyva az életkort, életmódot, aktivitási szintet. A MitEGYek Receptküldő még etekintetben is Rád szabható, hiszen a megrendelés során kiválaszthatod a céljaidnak megfelelő mennyiséget.

Ha bizonytalan vagy, jelentkezz be az EGYéletmód és táplálkozás tanácsadásra (Időpontot foglalok), ahol részletesen átbeszéljük a céljaidat, és pontos iránymutatást kapsz többek között az étkezések gyakoriságára és a javasolt mennyiségekre vonatkozóan is.

Penthouse-modell

Vélemények

Amit a receptküldőről mondtak

„Régóta tudom magamról, hogy szénhidrát típus vagyok, de mindig fejtörést okozott, hogy mit főzzek. Számolgatni pedig egyenesen utálok. Ez a receptküldős dolog nekem nagyon bejött, mert könnyen és gyorsan elkészíthető ételek vannak benne, és a típusomra ki vannak grammra pontosan számolva az alapanyagok. Háromgyerekes anyukaként okosan kell beosztanom az időmet, így ez a rendszer számomra hatalmas segítség.”
Krisztina

45 éves

Táplálkozás tanácsadóként dolgozom, és a munkám egyik legidőigényesebb része az étrendek összeállítása. Ezek a receptek már előre ki vannak makrózva, így nekem már csak kicsit kell személyre szabnom őket, ezáltal több embernek tudok segíteni. Minden szakmában dolgozó szakember tudja, hogy az összetételnek mennyivel nagyobb szerepe van, mint a kalóriának, és hogy a tápanyagok aránya komolyan befolyásolják az egészségünket, súlyunkat. Emesével amúgy együttműködni is szuper, mert bármikor fordulhatok hozzá kérdéseimmel, vagy ha egy receptet szeretnék átalakítani egy speciális diétának megfelelően.”
Anikó

33 éves

„Testépítő vagyok, nálunk alap, hogy tisztában vagyunk a napi szénhidrát-, fehérje- és zsírbevitelünkkel. Évekig éltem a brokkoli-rizs-csirkemell kombón, mert azt ismertem, el tudtam könnyen készíteni, és csak az arányokon kellett változtatni a felkészülési szakaszokhoz igazodva. Most változatosan étkezem, az anyagcsere-típusomnak megfelelően. Emesével egy tanácsadás során átbeszéltük, hogyan tudom a recepteket a tömegnöveléshez és a szálkásításhoz igazítani.”
Gábor

27 éves

Az előfizetés jelenleg fejlesztések miatt szünetel. Receptes e-bookjaink 2022 január végétől lesznek elérhetőek.

Görgessen a tetejére